czwartek, 25 lutego 2010

Projekt domu

Teraz kilka słów na temat projektu. Na wybór takiego a nie innego projektu złożyło się kilka czynników, z których jako główne wymieniłbym:
1. kształt dopasowany do prostokątnego kształtu działki
2. prostota
3. droga przylega od działki od strony południa a ponieważ moja żona jest uzależniona od słońca to salon miał być nasłoneczniony. Nawiasem wkurza mnie jak oglądam jakiś meczyk w TV a słońce daje mi po oczach, ale ten problem chyba jest rozwiązany z notorycznego braku czasu.
4. fajny rozkład pomieszczeń
Poniżej zamieszczam zdjęcia rzutu parteru i poddasza oraz widok domu od zewnątrz, przy czym ta wizualizacja realistyczna odnosi się do oryginalnego projektu z garażem na jeden samochód. To co mi się najbardziej w nim podoba to:
1. położenie kuchni i sąsiadującej z nią spiżarni od północy
2. nasz pokój na górze z wydzieloną częścią nocną
3. wejście z garażu
4. spora łazienka na górze (jak do tej pory zawsze miałem do czynienia z łazienkami wielkości ok. 4m2)
5. układ kuchnia – jadalnia – salon
6. fajne pokoje na poddaszu, nie za małe ale i nie za wielkie
7. pokój nad garażem
A teraz to co mi nie do końca pasuje:
1. mała kotłownia
2. brak garderoby
3. trochę mały pokój na parterze
I na koniec kilka dywagacji.
1. kibelek z łazienką czy osobno? Zarówno mój tata jak i teść zdecydowanie wolą osobną, kiedyś też tak myślałem, ale po przemyśleniach zdecydowałem się na ich połączenie. Po prostu będziemy mieć 2 łazienki więc i tak kogoś, kto nigdy nie miał takich wyborów wydaje się to luksusem. Dodatkowo wydaje mi się to rozwiązaniem tańszym i łatwiejszym.
2. garderoba? Przyznam, że to fajne rozwiązanie, można mieć tam bałagan, którego nie widać. Ale jakoś nie potrafiliśmy z żoną znaleźć miejsca na fajną garderobę i zdecydowaliśmy się, że w pokoju nad garażem postawimy głębokie szafy plus szafy w innych pokojach, podobnie jak to mamy teraz w mieszkaniu. Nawiasem nasze mieszkanie jest chyba przykładem optymalnie wykorzystanej przestrzeni. Jest sporo wolnego miejsca a przy tym jest sporo szaf i innego sprzętu.
3. kominek zamknięty? Pod bardzo długich dywagacjach zdecydowanie otwarty. Kocham żywy ogień i nie chcę na niego patrzeć przez szybę.
4. dużo słońca w lato i nagrzewanie się pomieszczeń? Chcę zrobić sobie okiennice po to tylko aby móc zasłaniać okna przed słońcem. Dodatkowo będzie to jeszcze ozdoba naszego domku.

Rzut parteru

Rzut poddasz

Widoki z zewnątrz




Wizualizacje oryginalnego projektu. Główne różnice w stosunku do tego co mamy to: garaż dwustanowiskowy, jedno okno z widokiem na taras na praterze (zamiast dwóch), brak okna na poddaszu (doje drzwi zamiast dwóch okien i jednych drzwi)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz